De kies werd aan boord behandeld met Jenever en citroenen maar het mocht niet baten. Ik moest naar een tandarts die aan de andere kant van Calcutta zat. De stuurman had alles opgeschreven voor de taxi chauffeur en voor de tandarts. Nu de rit door stad.
Dat was ook een avontuur op zich ,wie het eerst bij kruising was had voorrang.
Bij de tandarts, dat was schrikken, ik moest plaats nemen in soort kappersstoel met daarachter een trapboormachine die uit de middeleeuwen stamde. Toen ik weer in Nederland was moest de kies er toch uit.
Wordt vervolgd met de Woensdrecht
TOEN EN NU
In Bangladesh veroorzaakte een cycloon in de Golf van de Bengalen in 1961 een overstroming die aan veel mensen het leven kostte
India 1961,2005 Chittagong gaat het opnieuw proberen met de SS. ALPHACCA CHITTAGONG
| M
| M
|
|
| |
SCS (H)
|
|
|
|
| |
Alphacca: 6000 pk 15,6 mijl/u. In februari 1945 leverde de California Shipbuilding Corporation te Los Angeles de "Chamute Victory" af aan de U.S. War Shipping Administration aldaar. De machines waren afkomstig van General Electric. Van Nievelt Goudriaan & Co. kocht haar op 13 maart 1947 en herdoopte haar in "Alphacca". Ze had bijna 17 jaar onder Nederlandse vlag gevaren toen ze werd verkocht aan de China Merchants St.Nav.Co. te Keelong welke rederij haar herdoopte in "Hai-Fu". Deze verkocht haar na 9 jaren dienst in 1973 aan Yang Ming Marine Tranport Corporation in Kai-Ming. In 1977 werd het schip herdoopt tot "Ming Cathay". vervolgens zonden ze haar naar Nan Feng Enterprise Co.Ltd. te Kaohsiung in taiwan waar op 18 maart 1978 aan de sloop werd begonnen.
Pier de Haan
Na het vak van tatoeëerder geleerd te hebben, opende hij in 1955 in de St. Olofsteeg de eerste tattooshop van Amsterdam. In 1977 verhuisde de shop naar de Nieuwebrugsteeg 28. Op 17 maart 1984 stierf hij aan de gevolgen van een hersentumor.
http://tattoopeter.nl/artiesten/pier-de-haan/